Borç-icra

Kredi Kartı Borcu Faizi Yüksek mi İsteniyor

fta Kas 26

BANKA KREDİ KARTI BORCU FAİZİ YÜKSEK İSE

Kredi kartı borcu faizi yüksek gelince çıldırabiliyoruz. Önce duruma iki taraf için de bakalım. Kredi kartı alışverişi çılgınlığı milyonlarca icra dosyası açılıyor, hacizlerin ardı arkası kesilmiyor. Ahaliyse, bankanın altında soyup soğana çevirdiğinden veryansın ediyor. Şüphesiz haklıyım durumlar da var. Çünkü vatandaş bankayla sözleşme imzalarken aksilik halinde, ne kadar faiz ödemek zorunda kalabileceğine bakmıyor bile. Bunun ödeyememe yüksek faizli icra dosyaları, icra müdürlüğünün raflarında yerini alıyor.

Kredi kartı borcu faizi yüksek olabilir ama sözleşmedeki oran geçerli olmayabilir

Bankalar dosyada faiz için imzaladığınız sözleşmeyi dayanak olarak gösterir ancak bunun istisnası var. Kanun bankalara; Kafanıza göre faiz isteyemezsiniz. En fazla merkez bankasnın yıllık belirlediği faiz oranından bir kat daha fazla alabilirsinizdiyor ** Kredi kartı borcu faizi yüksek geldi ise nasıl hesaplayacağınıza bir bakalım?

BANKA KREDİ VE KREDİ KARTI BORCUNUZ İÇİN SİZDEN EN YÜKSEK YÜZDE KAÇ FAİZ İSTEYEBİLİR

Daha basit anlatmak gerekirse; yılda yıllık faiz oranı% 20’yse, sen banka olarak% 40’ı aşamazsın, yasak diyor. Peki bankalar buna uyuyor mu? Çoğunlukla hayır, çünkü “bankanın bir sürü avukatı var, ben nasıl uğraşabilirim”. Gerekir da değiller, hadi itiraf edelim, çoğumuz böyle düşünüyoruz. Oysa buna HAYIR diyebilirsiniz Eger Fazla faizle icra takibi başlatılmışsa tebligatı aldığınız Günden Sonra ettik 7 gün icinde icra müdürlüğüne Gidip Faize yani borcun miktarına itiraz edin. ***

DİKKAT !! BANKALARA ÖDEDİĞİNİZ YÜKSEK FAİZİ GERİ ALABİLİRSİNİZ

Kredi kartı borcu faizi yüksek geldi ama bir şekilde ödediniz. Eğer bu faiz haksız talep edildi ise paranızı geri alma hakkınız var. Diyelimki 7 günlük itiraz için kaçırmayın ve tüm faizi ödemek zorunda kaldınız. Buraya çok dikkat edelim , çünkü ödediği faizi geri alma hakkınız var. Nasıl duyar duyar gibiyim? Elbette İstirdat davası açarak.

****

YÖNERGELER-ilgili kanunlar

* (Türk Borçlar Kanunu 120. Madde – Temerrüt yani gecikme faizi)

** (Türk Borçlar Kanunu 120. Madde – gerekli ile kararlaştırılacak yıllık temerrüt faizi oranı, TC Merkez Bankası tarafından yıllık faiz oranının% 100 aşamasına)